Home Loopografie Spartathlon Sakura-Michi Links Contact Foto's  
 
Beginnen met lopen   De Beginnende loper   De meer "ervaren" loper  

U hebt een goede keuze gemaakt.Met eenvoudige middelen kunnen we overal de loopsport beoefenen.

Proficiat u hebt het programma voor beginners afgewerkt.

Hier de basis om een eigen gezondheidsprogramma samen te stellen.

 

Minimaal programma per week

Duur: 60 minuten.

Afstand: 9-12 kilometer.

Intensiteit: praattempo of: hartslag = 160 min leeftijd.

Aantal trainingen: 5 x 12 min. of 2 x 30min. Per week.

(bij voorkeur 3 x 20 min.)

Spreiding: de trainingen gelijkmatig over de week verdelen.

BESLUIT: De trainingsprikkel bij 60 minuten per week is zo gering dat er geen blijvend effect voor de gezondheid kan worden verwacht.

Optimaal programma per week.

Duur:  3-4 uur per week, inclusief langzaam inlopen.

Afstand: 35-45 kilometers.

Intensiteit: hartslag =180 min leeftijd.

Aantal trainingen: van 6 x 30 minuten per week.

Spreiding: de trainingen gelijkmatig over de week verdelen.

De tijd tussen 2 trainingen mag hoogstens 2 dagen bedragen.

Verder opvoeren van de training heeft voor de gezondheid geen extra waarde

Of  u moet zich na deze gaan richten op het leveren van bepaalde prestaties.


Dan kunt u terecht op deze site : http:www.myasics.be


My ASICS Running is een gratis hardloop community opgezet door het Japanse sportmerk ASICS. Al duizenden beginnende en gevorderde hardlopers hebben via de trainingsschema’s van My ASICS hun sportieve doelen bereikt. Het motto van ASICS is niet voor niets al jarenlang ´Sound mind, sound body´ oftewel een gezonde geest in een gezond lichaam.

Naast gratis trainingsschema’s vind je op de site je eigen online trainingslogboek, informatie over voeding en materialen en een tool om je routes te tekenen en berekenen.



Homepagina Beginnen met lopen Kalender Nieuwsbrief Spartathlon 2008 Leo's Hoekje Activiteit